четвер, 14 січня 2016 р.







Ще одне Новорічне свято у нашій школі...Ось і ще один рік по заду... Час так швидко летить... Здається тільки вчора зустрічали 2016 рік , а вже разом з моїми малятами стохмо на порозі 2017. Вони молодці Відпрацювали сьогодні на славу так само , як і інші дітки з різних класів.. з наступаючим 2017 роком вас мох любі... Успіхів вам у всьому.. І до зустрічі в 2017 році з новими силами. та новими успіхами ...



Батьківські збори №1  (13.11.2015р)




Тема: Успiшна адаптацiя першокласникiв до школи як умова гармонiйного розвитку особистостi.

Мета: роз’яснити батькам, що фізичний розвиток ди​тини є своєрідною базою для психічного розвитку, а той, у свою чергу, є основою для соціально​го та духовного розвитку дитини; сформувати і у батьків правильне ставлення до виховання дітей у цьому напрямку та виховувати почуття відповідальності за кожний свій крок на землі, надати бать​кам рекомендації щодо формування у дітей здорового способу життя.

Учасники: батьки, класний керівник.

Хід зборів

Школа — духовна колиска народу.

В.О. Сухомлинський

1. Привітання.

Доброго дня шановні батьки! Я рада всіх вас знову бачити у нашому класі. Сьогоднішні наші збори  відбудуться на тему :»Адаптація дитини до школи» (вивішую тему ). На сьогоднішніх зборах ми маємо досягнути такої мети: : «роз’яснити батькам, що фізичний розвиток ди​тини є своєрідною базою для психічного розвитку, а той, у свою чергу, є основою для соціально​го та духовного розвитку дитини; сформувати і у батьків правильне ставлення до виховання дітей у цьому напрямку та виховувати почуття відповідальності за кожний свій крок на землі, надати бать​кам рекомендації щодо формування у дітей здорового способу життя.» І розглянути найголовніші питанн стосовно Адаптації  ваших дітей до школи( вивішую питання) і  девіз нашого засідання такий ( вивішую девіз)

2. Батьківський практикум-гра «Кошик почуттів»

Це може виглядати приблизно так.

Слово педагога. Шановні мами й татусі! У мене в руках кошик, на дні якого знаходяться найрізноманітніші почуття, позитивні й негативні, котрі може відчути людина. Після того як ваша дитина переступила шкільний поріг, у вашій душі, у вашому серці міцно оселились почуття й емоції, що заповнили все ваше існування. Опустіть руку в кошик і візьміть «почуття», що найбільше переповняє вас уже тривалий період часу, назвіть його.

Батьки називають почуття, що їх переповняють, які вони болісно переживають.

Таке завдання дозволяє акцентувати увагу на важливості події, виявити проблеми та труднощі, що виникають у родинах, та обговорити ці проблеми в ході розгляду теми зборів.



3."Мозковий штурм”

І у батьків, і у вчителів в центрі уваги дитина. (На дошку в центрі вчитель прикріплює листок на якому написано: дитина.) З однієї сторони дитина зростає у сім’ї і у неї є батьки. (На дошку вчитель прикріплює листок на якому написано: батьки.)

Чи можна вирішити всі завдання окремо? Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у навчально-виховному процесі.



4.Фізіологічні умови адаптації дитини до школи

Обговорення питання

Ознайомлення педагога та лікаря з проблемами здоров'я дитини. Зміна режиму дня дитини в порівнянні з дитячим садком. Необхідність чергування ігор з навчальною діяльністю дитини. Спостереження батьків за правильною позою під час виконання домашніх занять (попередження короткозорості, викривлення хребта). Організація правильного харчування дитини. Турбота батьків про загартовування дитини, максимальний розвиток рухової активності (створення вдома спортивного куточка). Виховання в дітях самостійності та відповідальності як головних якостей збереження власного здоров'я.

Психологічні труднощі адаптації дитини до школи

Під час обговорення даної проблеми необхідно звернути увагу на такі важливі умови психологічної комфортності в житті першокласника:

  • створення сприятливої психологічної атмосфери для дитини з боку всіх членів родини;
  • роль самооцінки дитини в адаптації до школи (чим нижче самооцінка, тим більше труднощів у дитини у школі);
  • формування інтересу до школи, прожитого шкільного дня;
  • обов'язкове знайомство з дітьми її класу та можливість їхнього спілкування після школи;
  • неприпустимість фізичних заходів впливу, залякування, критики на адресу дитини, особливо у присутності третіх осіб (бабусь, дідусів, однолітків);
  • виключення таких засобів покарання, як позбавлення задоволень, фізичні та психічні покарання;
  • урахування темпераменту в період адаптації до шкільного навчання;
  • надання дитині самостійності в навчальній роботі й організація контролю її навчальної діяльності;
  • не тільки заохочення дитини за навчальні успіхи, а й моральне стимулювання її досягнень;
  • розвиток самоконтролю та самооцінки, самодостатності дитини.

Взаємини однокласників

Відомий педагог і психолог Симон Соловейчик, ім'я якого значуще для цілого покоління учнів, батьків і вчителів, опублікував правила, що можуть допомогти батькам підготувати дитину до спілкування з однокласниками у школі. Батькам необхідно пояснити ці правила дитині та з їх допомогою готувати дитину до дорослого життя.

  • Не віднімай чужого, але і своє не віддавай.
  • Попрохали - дай, намагаються відняти - намагайся захиститись.
  • Не бийся без причини.
  • Кличуть грати - іди, не кличуть - спитай дозволу грати разом, це не соромно.
  • Грай чесно, не підводь своїх товаришів.
  • Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй нічого. Два рази ні в кого нічого не проси.
  • Через оцінки не плач, будь гордим. З учителем через оцінки не сперечайся і на вчителя за оцінки не ображайся. Намагайся все робити вчасно і думай про добрі результати, вони обов'язково в тебе будуть.
  • Не ябедничай і не наговорюй ні на кого.
  • Намагайся бути акуратним.
  • Частіше кажи: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому.
  • Пам'ятай: ти не краще за всіх, ти не гірше всіх! Ти - неповторний для самого себе, батьків, учителів, друзів!

Дуже добре, якщо батьки помістять звід цих правил у кімнаті чи в робочому куточку своєї дитини на видному місці. Бажано наприкінці тижня звернути увагу дитини на те, які правила їй удається виконати, а які - ні і чому. Можна спробувати придумати разом з дитиною свої правила.

5.Робота в групах.

Обговоріть в групі:

- Яка роль батькiв у подоланнi труднощiв, пов’язаних з адаптацiєю дитини до школи?

Завдання:

Напишіть на листках 2 поради, для інших батьків, що потрібно робити, щоб дитина успішно навчалася і почувалася в класі? (Кожна група виконує завдання та представляє. Всі поради вчитель прикріплюються на дошку. Вчитель робить висновок.)

7. Заповнення анкети.

Пропоную, перевірити свою роль у вихованні дитини, заповнивши анкети. Відповідайте на питання анкети щиро і відверто, тому що результат будете знати тільки Ви. (На окремих аркушах роздруковані анкети для батьків. Вони читають анкети та виставляють бали. Потім вчитель роздає відповіді на анкетування.)

Анкета № 1

“Так” – 10 балів, “ні” – 0 балів, “не знаю” – 5 балів.

№ п/п
Питання
Бали
1.
Часом син, або дочка поводиться так, що залишається тільки руками розводити або звернутися по допомогу до друзів.

2.
Іноді ви довіряєте дитині таємницю, яку нікому іншому не розповіли б.

3.
Вам доводиться просити в дитини вибачення за свою поведінку.

4.
Ви зауважуєте, що характером маля пішло не у вас. І радієте з цього.

5.
Коли іграшок (нехай навіть старих) повний будинок, купувати нові немає рації. Навіть якщо є зайві гроші.

6.
Ваш малюк – ваш ідеал. Саме про такого ви мріяли все життя.

7.
Іноді вам здається, що дитина учить вас по-новому мислити та оцінювати життя.


Анкета № 2

“Так” – 0 балів, “ні” – 10 балів, “не знаю” – 5 балів.

№ п/п
Питання
Бали
1.
Віддеяких дитячих витівок ви вибухаєте. Хоча потім і шкодуєте про це.

2.
Інтуїція і досвід – кращі порадники у вихованні дітей.

3.
Ви ображаєтеся, якщо хтось негарно висловлюється про вашу дитину.

4.
Ваші таємниці – це святе. А от у дитини не повинно бути ніяких секретів від батьків.

5.
Неприємності або невдачі нащадка боляче ранять вашу душу і самолюбство.

6.
До певного віку кращий засіб виховання – ремінь.

7.
Дитина завдає вам більше турбот, ніж радості.

8.
Ваша квартира – арена вічної лайки, а супротивники в ній – дорослі і діти.


Результати анкети

100 – 150 балів.

Загалом Ви здатні іноді розуміти дитину. І навіть можете іноді пристати на її позицію. Якщо на питання анкети Ви відповідали чесно і теорія не розходиться з практикою, вас можна визнати взірцем, гідним наслідування.

50 – 99 балів.

Ви на правильному шляху. Тимчасові труднощі або конфлікти з дитиною можна розв’язати, почавши із себе. Тільки не намагайтеся виправдатися нестачею часу або нестерпним характером нащадка. Вплив на нього і контроль над ситуацією у Вас є. Цим потрібно терміново скористатися. І не бійтеся втратити себе. Розуміти не завжди означає приймати. Але без цього розуміння ситуацію не виправити.

0 – 49 балів.

Співчуваємо Вам. Але ще більше Вашій дитині. Адже поруч з нею немає доброго старшого друга, якого вона потребує. І майте на увазі, дитина може знайти його на стороні. Поки улюблене, але зовсім незрозуміле чадо не відвернолося від Вас остаточно, терміново шукайте підхід. З іншого боку, можливо, потрібна допомога психолога або ... самої дитини. Повірте, немає нічого соромного у визнанні власної неправоти. Адже малюк Вам потім щиро скаже дякую.

8. Підсумок зборів.

Рефлексія

Закінчити батьківські збори мені хотілося словами з аксіоми гуманної педагогіки Ш.А.Амонашвілі.

“Уявіть Землю, яка летить в Космосі, і скажіть їй ласкаві слова; пошліть добрі думки своїм дітям; закриємо очі – і пошлемо вітання свої батькам; побажайте успіху вчителю, який стоїть перед вами. Хто прекрасно і широко мислить – той ростить свій дух.

Якщо дитина вам що-небудь принесе – обов’язково похваліть зроблене і вона зробить ще. Складіть книгу, із сторінок які принесе вам дитина, скажіть, що ви дали друзям її почитати – створіть для кожного уявне штучне середовище.

Дитина повина бути впевнена, що вона всім потрібна і цікава.”

Дякую за увагу та працю! Бажаю Вам успіхів у навчанні та вихованні дитини. До нових зустрічей.




Батьки моїх першокласників.


Виступ психолого Фурик Л.В.


Виступ завуча школи Прокопів І.А.


Виступ вчителя іноземної мови Ковблюк У.В.


Проводимо виховну бесіду з учнями та їхніми батьками.


Приємна несподіванка для батьків своїми руками.


Зміни в шкільній програмі 2016


У початкових класах більше не перевірятимуть читання на швидкість, на уроках фізкультури не буде нормативів і команд “рівняйсь-струнко”, а в 1-2 класах дітей не примушуватимуть зубрити напам’ять таблиці множення і додавання.
З 1 вересня дітям в молодшій школі буде навчатися легше, обіцяють у Міністерство освіти і науки, де на колегії наприкінці липня 2016 року затвердили зміни до навчальних програм початкових класів.
Від тепер вчитель, виходячи з того, які перед ним діти за рівнем освіти, сам визначатиме кількість годин для певної теми.

Ні червоній ручці

Вчителі не вноситимуть правки червоною ручкою, а система оцінювання молодших учнів враховуватиме вікові особливості дітей.
Основна ідея нової програми полягає в тому, щоби дати дитині розкритися, а не зашорювати, не формувати її, як ту цеглину, підлаштовуючи під якісь умовні параметри якості. Для цього від сьогодні вчителям дають більшу свободу в підходах, і можливість вибирати яким чином, за якими методиками навчати дітей.
Найближчим часом МОН підготує нові вимоги до оцінювання досягнень учнів. “Ці зміни міститимуть виконання завдань олівцем для молодших класів, вчителі не виправлятимуть червоною ручкою, а система оцінювання молодших учнів враховуватиме вікові особливості дітей”, – запевняють у міністерстві.

Українська мова: без азбуки Морзе

Замість слів – комбайнер, фартух, фанера, будуть слова – радісний, милосердний, співчуття.
Для уроків української мови скасували такі складні для учнів теми, як “Умовне позначення слів”, “Спосіб умовного позначення речень”, “Складання речень за поданою графічною схемою”, яке батьки називали “азбука Морзе”. Акцент буде на розвитку усного мовлення.
Також змінили тематику слів, які вивчають у початкових класах, словниковий перелік зробили більш сучасним. Замість слів – комбайнер, фартух, фанера, будуть слова – радісний, милосердний, співчуття.
У 3-му класі введуть жанр есе, щоби стимулювати дітей вільно висловлювати свою думку. У старші класи перенесли текст-роздум, текст-міркування, текст-розповідь.

Нова математика: без зубріння таблиць

Тепер дітей навчатимуть більш потрібним практичним навичкам для життя.
У програмах 1-2 класів обіцяють не вимагати вчити напам’ять таблиці додавання та віднімання в межах 10 та 20, таблиці множення та ділення. Тепер дітей вчитимуть віднімати і додавати – потрібної практичної навички для життя, але не буде вимоги щодо знання цих таблиць напам’ять.
Також вчителі зможуть самостійно збільшувати кількість годин на вивчення складних тем. Як йдеться у програмі, у математиці “зміщено акценти із знаннєвих результатів на діяльнісні”.

Література: менше радянських авторів



Одне з основних нововведень у літературі – відтепер не буде кількісного показника темпу читання. За словами розробників програми, акцент має бути на “розвитку якісного читання дітей”. Тобто вчитель має розвивати не лише темп, а й спосіб читання, виразність, правильність, розуміння прочитаного.
З кола читання вилучили неактуальних радянських авторів і додали сучасних – Івана Андрусяка, Катерину Бабкіну, Галину Вдовиченко, Зірку Мензатюк, Ларису Денисенко, Василя Голобородько, Ігора Січовика, Мар’яну Прохасько та Тараса Прохасько, Ірен Роздобудько, Марину та Сергія Дяченків, Юрка Бедрика та багато інших.
Запланували видання хрестоматії для учнів початкових класів для серії “Шкільна бібліотека”.
Відтепер на уроках літератури будуть оцінювати не героя (позитивний-негативний), а вчинки. Дитину стимулюватимуть висловлювати свої емоції від прочитаного, розвивати задоволення від читання, а не вимагати виконання інструкцій.

Іноземна по-іншому і декомунізована музика

З музики вилучили пісні “Вниз по матушке, по Волге”, “Священная война”, додали сучасних авторів.
У першому класі буде менше письма і більше усної іноземної мови, щоби розвивати у дітей “здатність вести прості діалоги” та висловлювати емоції. Це повинно зняти одвічний внутрішній блок щодо спілкування чужорідною мовою (особливо з її носіями) в усіх, хто вивчав мову за старими методиками. Письмо відстрочили на 2-й семестр 1-го класу.
З музики вилучили пісні “Вниз по матушке, по Волге”, “Священная война”, додали сучасних авторів, збільшили час на рухову активність і творчість.



0 коммент.:

Дописати коментар