Уроки математики

Тема.  "Число і цифра 7. Склад числа 7"
Мета урока: Закріпити знання про число і цифру 7, склад   числа 7;   вправляти в написанні цифри 7; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати загально навчальні уміння і навички: мовлення, увагу, пам’ять, мислення; інтерес до предмета; виховувати якості, необхідні дітям для успішного навчання.
Тип уроку:      урок застосування набутих знань знань.
Основний дидактичний метод: діяльнісний метод навчання.
Часткові методи і прийоми:  створення проблемної ситуації, пошук  рішення, наочно – ілюстративний, словесний, репродуктивний.
Дидактичні засоби:  таблички зі словами, що характеризують якості учня;
                          кольорові смужки – частини відрізка; в учнів – цифрове  “віяло”; в кожного учня аркуш – «Лист Петрику П¢яточкіну».
ТЗН:         магнітофон, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка,   презентація до уроку (додаток 1).
Методична література:
Л.Г. Петерсон. Підручник математики для початкової школы. 1 класс (Частина 2).
Л.Г. Петерсон, І. Г. Ліпатнікова. Усні вправи на уроках математики. 1 класс.
Л.Г. Петерсон. Математика 1 клас. Методичні рекомендації. Частина 2.
ХІД УРОКУ
I.      Організаційний момент.
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ти часу не гай,
Працювати починай!
II. Постановка мети та завдань уроку.
- Сьогодні вранці я отримала звуковий лист. Послухайте його. (Вмикаю аудіо запис. На smart-дошцізображення Петрика Пяточкіна.) Голос Петрика: Привіт, друзі! Це я – Петрик Пяточкін. Багато часу пройшло с моменту нашої останньої зустрічі. Ви, напевно, багато чому навчились, вмієте багато. Я теж через рік піду до школи, та вже зараз хочу довідатись, які якості потрібні людині для успішного навчання в школі? Чи не підкажете мені їх? Чекатиму на відповідь! До зустрічі!
- Друзі, давайте спробуємо в ході уроку назвати якості, які необхідні, щоб добре вчитися в школі. А потім напишемо про це Петрику. Також на уроці ми довідаємось багато нового, важливого та цікавого з математики. (Слайд 1)

III. Актуалізація опорних знань.
1. Лічба. Гра «Віднови числовий ряд»
(Десять учнів відновлюють числовий ряд від 1 до 10 на швидкість)
- Яка якість потрібна була, щоб перемогти? (Вивішую слово «уважність»)
2. Гра «Полічимо слоненят» (усна лічба). ( Діти показують відповіді за допомогою числового «віяла»). (Вивішую слово «спритність»)       (Слайд 2)
3. Логічні вправи.
- У кожного з вас є аркуш, на якому ви напишете листа Петрику. Отож починаємо. Подивіться, знайдіть закономірність і продовжіть числовий ряд.
19 18 17 … (Діти коментують: числа записані двійками, в кожній парі перше число незмінне, а кожне друге зменшується на один.                                                                                             (Вивішую слово «кмітливість»)                                             (Слайд 3)
4. Математичний диктант.
– Запишіть ряд чисел (під диктовку): 6, 1, 3, 5, 4, 2
– Обведіть синім олівцем число, що передує  при лічбі числу 4.
– Обведіть зеленим олівцем два числа, між якими в числовому ряді стоїть число 3.
– Обведіть жовтим олівцем число, наступне за числом 4.
– Скільки треба додати до 5, щоб отримати 6? Обведіть відповідь червоним олівцем.
– Подивіться на smart-дошку (Слайд 4 ), та перевірте, чи так ви виконали завдання.                                                       (Вивішую слово «працелюбність»)
IV. Постановка проблеми. “Відкриття” нового знання.
1. Число и цифра 7.
- Відгадайте загадку:
В книжці сім листків простих, сьомий золотий.
– Про яку книгу і які листки йдеться? (Календар, дні тижня) (Показую перекидний календар)
– Назвіть ці дні по порядку.
– Сьогодні понеділок – перший день тижня. Скажіть, якою по порядку буде неділя? (Сьомою)
– Хто здогадався, чому буде присвячений наш урок математики?
(Закріпленню числа і цифри 7, його складу.)
                                                                           (Вивішую слово «допитливість»)
 (Слайд 5 – тема уроку)
3. Написання цифри 7.
Письмо цифри 7 в повітрі за рухомим зразком на слайді. (Слайд - 6 )
Письмо цифри 7 на аркуші -листі.
 Пальчикова гімнастика («Зустрілись двоє кошенят…»).
4. Місце цифри 7 в числовому ряду.
Робота з рядом чисел і числовим відрізком (Слайд - 7)
– За яким числом іде при лічбі число 7?
– Как отримати з 6 число 7? (Треба зробити один “крок” вправо з точки 6.)
– На скільки 7 більше, ніж 6?
–  На скільки 6 менше, ніж 7?
5. Склад  числа 7.
– З яких двох “частин” можна отримати “ціле” 7? ( Розглянути всі варіанти.) (Слайд 8)                                                (Вивішую слово «спостережливість»)
V. Закріплення.
1. Відпрацювання складу числа 7.   (Слайд 9)
– Що зображено зверху над кожним стовпчиком прикладів? (Великий відрізок, який складається з маленьких відрізків білого та чорного кольору.)
– Розглянемо перший відрізок. Якою цифрою позначено «ціле»? А якими цифрами – “частини”?
– Поясніть рівності до цього відрізка. (Якщо скласти «частини» 6 і 1, то отримаємо “ціле” 7. І навпаки. Якщо від усього відрізка, «цілого» 7 взяти “частину” 6, то залишиться друга “частина” 1 і т.д.)
– Користуючись числовими відрізками, заповніть “віконечка” в рівностях.
Робота в парах.                                                   (Вивішую слово «старанність»)
Физкультхвилинка
2. Розв’язок  прикладів на дві дії за допомогою числового відрізка.
– Прочитайте перший числовий вираз. Користуючись числовим відрізком, виконайте обчислення.
Один учень працює біля дошки: коментує і демонструє, решта в зошитах.
– Звідки починаємо рухатись? (З точки 4.)
– В якому напрямку? Чому? (Праворуч, бо виконуємо додавання.)
– На скільки “кроків”? (На 3, проводимо одну довгу стрілку.)
– В якій точці зупинились? (В точці 7. Напишемо цифру сім  над знаком “+” в виразі.)
Як будемо діяти далі? (З точки 7 робимо два “крокивліво, бо віднімаємо 2.)
Який результат отримали? (5) Запишіть його у «віконечко».
Одночасно з колективною роботою з другим виразом з цього завдання самостійно працює один учень біля дошки.
                                                                      (Вивішую слово «наполегливість»)
VI. Самостійна робота
- Розгляньте завдання. Що треба зробити? (Порівняти два числа за допомогою фігур у «мішечках»; поставити знаки: >, <, =.)
Самостійна робота учів. Індивідуальна допомога вчителя.
                                                                          (Вивішую слово «самостійність»)
VII. Додатковий матеріал.
– Ваші однокласники познайомлять з цікавими фактами, пов’язаними з  числом 7. Розповідають учні:
- Сімка в древності була оточена особливо великою повагою. Шанування цього числа збереглось у прислів’ях та приказках: «Сім літ мак не родив, та голоду не було», «Сім п'ятниць на тиждень», «Сім раз одмір, а раз одріж»,  «В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає й поливає».
- У Древньому Вавилоні були відомі сім планет, до яких відносили тоді і Сонце з  Луною. По них стали рахувати і час. Так народився семиденний тиждень.
- Сім стало священним числом. Його вважали магічним. Це чарівне число «сім» використовувалось у казках та міфах давнього світу. Наприклад: сім богів, сім чудес світу в Давній Греції, Одисей сім років був у полоні.
- Великий піст у християн триває сім тижнів.
- В індусів є звичай дарувати на щастя сім слоників.    (Слайди 10-12)
VIII. Підсумок уроку. Розширення нових  знань.
Якому числу був присвячений урок?
Що нового довідались? Чому навчились?
– Підведем підсумок, які ж якості необхідні детям для успішного навчання у школі?

Читання слів з табличок.
Урок-казка


24.12.2013, 18:15
УРОК МАТЕМАТИКИ 1 клас РІПКА

Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель.
Гості наші вмостилися,
Діти їх роздивилися.
Привіталися, усміхнулися
І до мене повернулися.
— А тепер всі тихенько сіли. Сьогодні до нас прийшло багато гостей, які хочуть поди¬витися, як ви за цей час подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте робити. І ми із задоволенням це продемонструємо нашим гостям як учні 1 класу можуть працювати. А тому на уроці ми всі повинні бути: старанними, уважними, організованими, веселими і кмітливими.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
— Сьогодні у нас з вами не звичний урок математики, а урок-казка. А ось до якої казки ми потрапимо ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати?
(Ріпка)

— Молодці, відгадали. Тож сідайте зручніше і слухайте.

ІІІ. Робота за матеріалами уроку.
1. Усний рахунок. Повторення чисел і цифр в межах 10.

Посадив Дід Ріпку.
(СЛАЙД 3)
Виросла вона швидко
(СЛАЙД 4)
Дід за Ріпку тягне - тягне
Піт струменем з чола біжить:
А Ріпка раптом говорить.
Ти Дідусю, не спіши,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягнути мене не так просто!
Швидкий дуже ти який.
Ось тобі наказ такий:
Виконай мої завдання
І можливо ти тоді
Кашу з ріпки поїси
(СЛАЙД 5)
— Діти, допоможемо діду витягнути ріпку? Допоможемо виконати завдання?

Завдання 1
Ріпка хоче перевірити як гарно ми знаємо вивчені числа і цифри якими ці числа записуються
- Зараз на екрані будуть з’являтися числа, а ви їх повинні впізнати і голосно назвати. (10)
(СЛАЙД 6, 7, 8, 9)
- Яке число заховала ріпка?
2. Математичний диктант. Повторення числового ряду в межах 10. Попереднє, наступне числа, сусіди.

Щось Ріпка міцно сидить!
Швидше кличе бабку дід (СЛАЙД 10)
ми, все ж таки, одна сім’я
Бабка, Бабка, мершій біжи,
Ріпку витягти допоможи.

Бабка: Кликав ти мене, мій друже?
Ось так Ріпка! Сидить дуже!
Ріпку зараз обв’яжу
Швидко витягти допоможу.

А Ріпка бабусі відповідає:
Ти, Бабуся, не спіши,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягти мене не так то й просто!
Поряд із Дідом ти сідай,
За завдання моє уважно читай.

— Час, друзі мої, не тягніть, а Бабі з Дідом допоможіть.

Завдання 2
- Назвіть числовий ряд, який ми з вами вже вивчили:
від 1 до 10, від 10 до 1, від 3 до 8, від 7 до 2.
- Назвіть пропущені числа
(СЛАЙД 11, 12, 13)
- Назвіть сусідів числа
(СЛАЙД 14, 15)

3. Порівняння чисел в межах 10.

Ой, втомилися, не можуть.
Може внучка допоможе. (СЛАЙД 16)
Онучка, Онучка! Виручай!
Бабці з Дідом допомагай!

А Ріпка й каже:
Внучка, Внучка не біжи,
Краще сили бережи.
Бачиш, я якого зросту?
Витягти мене не так то й просто!
Поруч з Бабусею сідай,
Та завдання моє читай.

- І з цим завданням треба, діти, нам впоратися зуміти.

Завдання 3
Яке число з вивченого нами числового ряду найбільше?
Чому? Яке воно? Яке число найменше?
Порівняння
(СЛАЙД 17, 18)

Фізхвилинка
Ручки зараз покладемо
І фізхвилинку почнемо
(СЛАЙД 19-20)

4. Повторення складу чисел. Розв’язування прикладів.
Ой, втомилися, не можуть.
Може Жучка допоможе? (СЛАЙД 21)
Жучка, Жучка, поспішай.
Швидше нам допомагай!

— Дітки, час даремно не тягніть, Жучці теж допоможіть

Завдання 4
Піготували математичне віяло
Склад чисел
(СЛАЙД 22-28)
Приклади
(СЛАЙД 29-30)

Фіззарядка для очей
А зараз за порядком
Фіззарядка для оченяток
(СЛАЙД 31-32)

5. Розв’язування задачі.

Ой, втомилися, не можуть.
Може кішка допоможе? (СЛАЙД 33)
Мурка, Мурка, поспішай.
Швидше нам допомагай!

Завдання 5
Подивіться на запис і спробуйте здогадатися про що зараз піде мова?
ЗАДАЧА
(СЛАЙД 34)

6. Завдання з логічним навантаженням.
Нерівність. Парна робота.

Ой, втомилися, не можуть.
Може мишка допоможе? (СЛАЙД 35)
Мишка, мишка, поспішай.
Швидше нам допомагай!

— Часу даром не втрачайте, всім героям допомагайте

Завдання 6
Спеціальне завдання від Ріпки. У кожного на столі лежить перевернута ріпка, ви зараз разом з товаришем по парті подумайте, яке ж число треба вставити, щоб нерівність була правильною. Працювати дружно, тихенько і швиденько
(СЛАЙД 36)
(перевірка на дошці за допомогою цифр на магніті)

ІV. Підсумок уроку.

Ось робота закипіла,
Разом всі взялись за діло. (СЛАЙД 37)
Дід та Бабка,
Внучка й Жучка,
Кішка й мишка встали в ряд.
Один за одного вхопились,
Піднатужились і все,
Ріпка із землі повзе.

(СЛАЙД 38)
В казці діти побували,
Дуже гарно працювали.
А тепер скажіть, будь ласка,
Чи сподобалася казка?





Урок - казка
Математика

Тема: Вправи на засвоєння таблиць «+» і «-« числа 2. Задачі на збільшення чи зменшення числа на кількість одиниць.
Мета: Вчити складати і розв'язувати задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць, розв'язувати приклади на «+» і 2-« числа 2; розвивати уміння доказово міркувати і пояснювати свої дії, аналізувати, порівнювати, зіставляти: увагу, уяву, пам'ять, мислення, виховувати інтерес до навчання, працьовитість.
Обладнання: малюнки, схеми, картки.

Хід уроку
І. Організація класу
-           Посідали, діти, тихо.
Домовляймось не шуміти.
Руку гарно піднімайте,
На уроці не дрімайте.
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці, що у нашім 1-м класі
Діти просто молодці!
Відкладіть усі ви справи,
Балачки, пусті забави.
Сіли рівно всі, будь ласка,
бо прийшла у гості казка.
-           А яка казка, ви дізнаєтесь, виконавши математичні завдання
II       Оголошення теми, мети уроку
-           На нашому уроці ми повторимо табличку «+» і «-« числа 2
-           Повторимо вивчені типи задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць
-           Перевіримо вміння креслити відрізки та розв'язувати нерівності
III  Повторення вивченого
1. Усний рахунок


-          Щоб справитися з математичними завданнями, проведемо розминку на повторення таблиць «+» і «–» числа 2
2. Виправ помилки (на дошці)
4+2>5    м                     8+2=10       І        4-4+1 = 1    в
7-2=5     о                      3+5=8         в        8+1=9         и
8+1<10   р                     7+2=9         а                          ч
8+2=10   о                     4+6=10       н
9-1>7     з                      5+2=7         о
- Отже, сніжинки підказують назву казки «Мороз Іванович»
3. Робота  в  зошиті
Мандруємо казковим зимовим лісом і пишемо хвилинку каліграфії
-           Яка цифра? Розв'яжемо логічну задачу
-           Росло 4 ялинки, на кожній по 6 гілок. На кожній гілці по 5 яблук. Ск. всього яблук виросло?(0) 
-           На гілці сиділо 6 горобців, підкрався кіт. Всі горобці полетіли. Скільки залишилось? (0).
-           Сидить Яцків, ловить зайців. Як ще 1 спіймає, то ще 9 зостанеться, щоб було 10.
-           Скільки зайців зловив Яцків? (0)
-           Що спільного в усіх задачах? (0)
0           0 0 0 0  (показ написання)
-    Де зустрічаємо 0? (на лінійці, в числі 10)
IV. Робота над задачею
(Читаю казку)
- Про кого задача?                                             Повторити умову (записую)
Р. - 7 р.
Л. - ?, на 2 р. старша                                          Розв’язування
-           Скільки років рукодільниці?                        - якою дією? Чому?
-           Скільки років ледарці?                                 Відповідь
-   Яке питання задачі                                        - якою буде відповідь?
(записують) 7 + 2 = 9 (р.)    Відповідь 9 років.
-           Впустила відерце
-           Полізла в колодязь
Накреслимо відрізок
-           Пролізла умовно 8 см, а потім ще 2 см.
-           Скільки разом пролізло?
-            Якою дією разом?
8+2= 10 см
Фізкультхвилинка
Пічка                                                                  Спекла – 6п.
Побачила Яблуньку                                           У пічці -?, на 1 менше
Завдання на яблуньках                                      (вибирають за рівнем)
                                                                           Записують у зошит
Порівняй
10-2+1=                    4+1        5                 7-7     1
10-1-1 =                    3+3        5                 8-2     6
8-2-2=
8-1+2=
4+2=
8+2=
7-2=
6-2=
Мороз Іванович наказав застелити ліжко
Намалювати геометричні фігури                                 Робота в парах

                                               (малюємо на дошці вірну відповідь)
Δ
0
Δ
о
о
?

V  Закріплення вивченого
-     Мороз Іванович нагородив дівчинку відерцем, яке вона втратила і золотими
монетами ст. 55 Задача
(Читає завдання учень, а потім я)
(Складають задачу про сніжинки) (гроші, копійки)
Що значить зменшити на...?
Яку дію будете виконувати? Чому?
6-1=7 (к.)
Відповідь: 7 копійок.
VI  Підсумок Гра «Мікрофон»
-         Яке прислів'я про працю знаєте?
-         За свою роботу ви також отримали нагороду, (роздаю монети)
-         Але знайте: «зароблена копійка краще краденого карбованця".
-         Що повторили на уроці?
Як збільшити чи зменшити на 2?




0 коммент.:

Дописати коментар