Тема. "Число і цифра
7. Склад числа 7"
Мета урока: Закріпити знання про число і цифру 7, склад числа 7; вправляти в написанні
цифри 7; удосконалювати обчислювальні
навички; розвивати
загально навчальні уміння і навички: мовлення,
увагу, пам’ять, мислення;
інтерес до предмета; виховувати
якості, необхідні дітям
для успішного навчання.
Тип уроку: урок застосування
набутих знань
знань.
Основний дидактичний метод: діяльнісний
метод навчання.
Часткові методи і прийоми: створення проблемної ситуації, пошук
рішення, наочно – ілюстративний, словесний,
репродуктивний.
Дидактичні засоби: таблички
зі словами, що характеризують
якості учня;
кольорові смужки – частини відрізка; в учнів – цифрове “віяло”; в кожного учня аркуш – «Лист Петрику
П¢яточкіну».
ТЗН: магнітофон, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, презентація до уроку (додаток 1).
Методична література:
Л.Г. Петерсон.
Підручник математики для початкової
школы. 1 класс (Частина
2).
Л.Г. Петерсон,
І. Г. Ліпатнікова. Усні
вправи на уроках математики. 1 класс.
Л.Г. Петерсон. Математика 1 клас. Методичні рекомендації. Частина 2.
ХІД УРОКУ
I.
Організаційний момент.
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ти часу не гай,
Працювати починай!
II.
Постановка мети та завдань уроку.
- Сьогодні вранці я отримала звуковий лист.
Послухайте його. (Вмикаю аудіо запис. На smart-дошці – зображення Петрика П’яточкіна.) Голос Петрика:
Привіт, друзі! Це
я – Петрик П’яточкін. Багато часу
пройшло с моменту нашої останньої
зустрічі.
Ви, напевно,
багато чому навчились, вмієте багато. Я теж
через рік
піду до школи, та вже зараз хочу довідатись, які якості потрібні людині для успішного навчання в школі? Чи не підкажете мені їх? Чекатиму на відповідь! До зустрічі!
-
Друзі, давайте спробуємо в ході
уроку
назвати якості, які необхідні,
щоб добре вчитися в школі.
А потім напишемо про це Петрику. Також на уроці
ми
довідаємось багато нового, важливого
та цікавого з математики. (Слайд 1)
III. Актуалізація опорних знань.
1. Лічба. Гра «Віднови числовий ряд»
(Десять учнів відновлюють числовий ряд від 1 до 10 на
швидкість)
- Яка якість потрібна була, щоб перемогти? (Вивішую слово
«уважність»)
2. Гра «Полічимо слоненят» (усна лічба). ( Діти показують
відповіді за допомогою числового «віяла»). (Вивішую
слово «спритність») (Слайд 2)
3. Логічні вправи.
- У кожного з вас є аркуш, на якому ви напишете листа
Петрику. Отож починаємо. Подивіться, знайдіть закономірність і продовжіть
числовий ряд.
19 18 17 … (Діти коментують: числа записані двійками, в
кожній парі перше число незмінне, а кожне друге зменшується на один.
(Вивішую слово «кмітливість») (Слайд 3)
4. Математичний диктант.
– Запишіть ряд чисел (під диктовку): 6, 1, 3, 5, 4, 2
– Обведіть синім олівцем число, що передує при лічбі числу 4.
– Обведіть зеленим олівцем два числа, між якими в
числовому ряді стоїть число 3.
– Обведіть жовтим олівцем число, наступне
за числом 4.
– Скільки треба додати до 5, щоб отримати 6? Обведіть
відповідь червоним олівцем.
– Подивіться на smart-дошку (Слайд 4 ), та перевірте,
чи так ви виконали завдання. (Вивішую
слово «працелюбність»)
IV.
Постановка проблеми. “Відкриття” нового знання.
1. Число и цифра 7.
- Відгадайте загадку:
В книжці сім листків простих, сьомий золотий.
– Про яку книгу і які листки йдеться? (Календар, дні
тижня) (Показую перекидний календар)
– Назвіть ці дні по порядку.
– Сьогодні понеділок – перший день тижня. Скажіть, якою
по порядку буде неділя? (Сьомою)
– Хто здогадався, чому буде присвячений наш урок
математики?
(Закріпленню числа і цифри 7, його складу.)
(Вивішую слово «допитливість»)
(Слайд 5 – тема
уроку)
3. Написання цифри 7.
Письмо цифри 7 в повітрі за рухомим зразком на слайді. (Слайд
- 6 )
Письмо цифри 7 на аркуші -листі.
Пальчикова
гімнастика («Зустрілись двоє кошенят…»).
4. Місце цифри 7 в числовому
ряду.
Робота з рядом чисел і числовим відрізком (Слайд
- 7)
– За яким числом іде при лічбі число 7?
– Как отримати з 6 число 7? (Треба зробити один “крок”
вправо з точки 6.)
– На скільки 7 більше, ніж 6?
– На скільки 6
менше, ніж 7?
5. Склад числа 7.
– З яких двох “частин” можна отримати “ціле” 7? (
Розглянути всі варіанти.) (Слайд 8)
(Вивішую слово «спостережливість»)
V. Закріплення.
1. Відпрацювання складу числа
7. (Слайд 9)
– Що зображено зверху над кожним стовпчиком прикладів?
(Великий відрізок, який складається з маленьких відрізків білого та чорного
кольору.)
– Розглянемо перший відрізок. Якою цифрою позначено
«ціле»? А якими цифрами – “частини”?
– Поясніть рівності до цього відрізка. (Якщо скласти
«частини» 6 і 1, то отримаємо “ціле” 7. І навпаки. Якщо від усього відрізка,
«цілого» 7 взяти “частину” 6, то залишиться друга “частина” 1 і т.д.)
– Користуючись числовими відрізками, заповніть
“віконечка” в рівностях.
Робота в парах. (Вивішую слово «старанність»)
Физкультхвилинка
2. Розв’язок прикладів на дві дії за допомогою числового
відрізка.
– Прочитайте перший числовий вираз. Користуючись числовим
відрізком, виконайте обчислення.
Один учень працює біля дошки: коментує і демонструє,
решта в зошитах.
– Звідки починаємо рухатись? (З точки 4.)
– В якому напрямку? Чому? (Праворуч, бо виконуємо
додавання.)
– На скільки “кроків”? (На 3, проводимо одну довгу
стрілку.)
– В якій точці зупинились? (В точці 7. Напишемо цифру сім
над знаком “+” в виразі.)
– Як будемо
діяти далі? (З
точки 7 робимо два “кроки” вліво,
бо віднімаємо 2.)
– Який результат отримали?
(5) Запишіть його у «віконечко».
Одночасно з колективною роботою з другим виразом з цього завдання самостійно працює один учень біля дошки.
(Вивішую слово «наполегливість»)
VI.
Самостійна робота
- Розгляньте завдання. Що треба зробити? (Порівняти два числа за допомогою фігур у «мішечках»; поставити знаки:
>, <, =.)
Самостійна робота
учів. Індивідуальна
допомога вчителя.
(Вивішую слово «самостійність»)
VII. Додатковий матеріал.
– Ваші однокласники познайомлять з цікавими фактами,
пов’язаними з числом 7. Розповідають учні:
- Сімка в древності була оточена особливо великою
повагою. Шанування цього числа збереглось у прислів’ях та приказках: «Сім літ мак не родив, та голоду не було»,
«Сім п'ятниць на тиждень», «Сім раз одмір, а раз одріж», «В осінній час сім погод у нас: сіє, віє,
крутить, мутить, припікає й поливає».
- У Древньому Вавилоні були відомі сім планет, до яких
відносили тоді і Сонце з Луною. По них
стали рахувати і час. Так народився семиденний тиждень.
- Сім стало священним числом. Його вважали магічним. Це
чарівне число «сім» використовувалось у казках та міфах давнього світу.
Наприклад: сім богів, сім чудес світу в Давній Греції, Одисей сім років був у
полоні.
- Великий піст у християн триває сім тижнів.
- В індусів є звичай дарувати на щастя сім слоників. (Слайди 10-12)
VIII. Підсумок уроку. Розширення нових знань.
– Якому числу був присвячений
урок?
– Що нового довідались? Чому
навчились?
– Підведем
підсумок, які ж якості
необхідні детям для успішного
навчання у школі?
Читання слів
з табличок.
Урок-казка
| 24.12.2013, 18:15 | ||||||||||
| УРОК МАТЕМАТИКИ 1 клас РІПКА Хід уроку І. Організаційний момент Вчитель. Гості наші вмостилися, Діти їх роздивилися. Привіталися, усміхнулися І до мене повернулися. — А тепер всі тихенько сіли. Сьогодні до нас прийшло багато гостей, які хочуть поди¬витися, як ви за цей час подорослішали, чого навчилися, що вже вмієте робити. І ми із задоволенням це продемонструємо нашим гостям як учні 1 класу можуть працювати. А тому на уроці ми всі повинні бути: старанними, уважними, організованими, веселими і кмітливими. ІІ. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні у нас з вами не звичний урок математики, а урок-казка. А ось до якої казки ми потрапимо ви дізнаєтесь відгадавши загадку. На городі виростала, Сили набирала, Непомітно, дуже швидко, Великою стала. Став тут дід усіх гукати Та красуню рвати. А цю казку, діти, ви Встигли відгадати? (Ріпка) — Молодці, відгадали. Тож сідайте зручніше і слухайте. ІІІ. Робота за матеріалами уроку. 1. Усний рахунок. Повторення чисел і цифр в межах 10. Посадив Дід Ріпку. (СЛАЙД 3) Виросла вона швидко (СЛАЙД 4) Дід за Ріпку тягне - тягне Піт струменем з чола біжить: А Ріпка раптом говорить. Ти Дідусю, не спіши, Краще сили бережи. Бачиш, я якого зросту? Витягнути мене не так просто! Швидкий дуже ти який. Ось тобі наказ такий: Виконай мої завдання І можливо ти тоді Кашу з ріпки поїси (СЛАЙД 5) — Діти, допоможемо діду витягнути ріпку? Допоможемо виконати завдання? Завдання 1 Ріпка хоче перевірити як гарно ми знаємо вивчені числа і цифри якими ці числа записуються - Зараз на екрані будуть з’являтися числа, а ви їх повинні впізнати і голосно назвати. (10) (СЛАЙД 6, 7, 8, 9) - Яке число заховала ріпка? 2. Математичний диктант. Повторення числового ряду в межах 10. Попереднє, наступне числа, сусіди. Щось Ріпка міцно сидить! Швидше кличе бабку дід (СЛАЙД 10) ми, все ж таки, одна сім’я Бабка, Бабка, мершій біжи, Ріпку витягти допоможи. Бабка: Кликав ти мене, мій друже? Ось так Ріпка! Сидить дуже! Ріпку зараз обв’яжу Швидко витягти допоможу. А Ріпка бабусі відповідає: Ти, Бабуся, не спіши, Краще сили бережи. Бачиш, я якого зросту? Витягти мене не так то й просто! Поряд із Дідом ти сідай, За завдання моє уважно читай. — Час, друзі мої, не тягніть, а Бабі з Дідом допоможіть. Завдання 2 - Назвіть числовий ряд, який ми з вами вже вивчили: від 1 до 10, від 10 до 1, від 3 до 8, від 7 до 2. - Назвіть пропущені числа (СЛАЙД 11, 12, 13) - Назвіть сусідів числа (СЛАЙД 14, 15) 3. Порівняння чисел в межах 10. Ой, втомилися, не можуть. Може внучка допоможе. (СЛАЙД 16) Онучка, Онучка! Виручай! Бабці з Дідом допомагай! А Ріпка й каже: Внучка, Внучка не біжи, Краще сили бережи. Бачиш, я якого зросту? Витягти мене не так то й просто! Поруч з Бабусею сідай, Та завдання моє читай. - І з цим завданням треба, діти, нам впоратися зуміти. Завдання 3 Яке число з вивченого нами числового ряду найбільше? Чому? Яке воно? Яке число найменше? Порівняння (СЛАЙД 17, 18) Фізхвилинка Ручки зараз покладемо І фізхвилинку почнемо (СЛАЙД 19-20) 4. Повторення складу чисел. Розв’язування прикладів. Ой, втомилися, не можуть. Може Жучка допоможе? (СЛАЙД 21) Жучка, Жучка, поспішай. Швидше нам допомагай! — Дітки, час даремно не тягніть, Жучці теж допоможіть Завдання 4 Піготували математичне віяло Склад чисел (СЛАЙД 22-28) Приклади (СЛАЙД 29-30) Фіззарядка для очей А зараз за порядком Фіззарядка для оченяток (СЛАЙД 31-32) 5. Розв’язування задачі. Ой, втомилися, не можуть. Може кішка допоможе? (СЛАЙД 33) Мурка, Мурка, поспішай. Швидше нам допомагай! Завдання 5 Подивіться на запис і спробуйте здогадатися про що зараз піде мова? ЗАДАЧА (СЛАЙД 34) 6. Завдання з логічним навантаженням. Нерівність. Парна робота. Ой, втомилися, не можуть. Може мишка допоможе? (СЛАЙД 35) Мишка, мишка, поспішай. Швидше нам допомагай! — Часу даром не втрачайте, всім героям допомагайте Завдання 6 Спеціальне завдання від Ріпки. У кожного на столі лежить перевернута ріпка, ви зараз разом з товаришем по парті подумайте, яке ж число треба вставити, щоб нерівність була правильною. Працювати дружно, тихенько і швиденько (СЛАЙД 36) (перевірка на дошці за допомогою цифр на магніті) ІV. Підсумок уроку. Ось робота закипіла, Разом всі взялись за діло. (СЛАЙД 37) Дід та Бабка, Внучка й Жучка, Кішка й мишка встали в ряд. Один за одного вхопились, Піднатужились і все, Ріпка із землі повзе. (СЛАЙД 38) В казці діти побували, Дуже гарно працювали. А тепер скажіть, будь ласка, Чи сподобалася казка?
Урок - казка
Математика
Тема: Вправи на засвоєння
таблиць «+» і «-« числа 2. Задачі на збільшення чи зменшення числа на кількість
одиниць.
Мета: Вчити складати і
розв'язувати задачі на збільшення або зменшення числа на кілька одиниць,
розв'язувати приклади на «+» і 2-« числа 2; розвивати уміння доказово міркувати
і пояснювати свої дії, аналізувати, порівнювати, зіставляти: увагу, уяву,
пам'ять, мислення, виховувати інтерес до навчання, працьовитість.
Обладнання: малюнки, схеми,
картки.
Хід уроку
І. Організація класу
-
Посідали, діти,
тихо.
Домовляймось не шуміти.
Руку гарно піднімайте,
На уроці не дрімайте.
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці, що у нашім 1-м класі
Діти просто молодці!
Відкладіть усі ви справи,
Балачки, пусті забави.
Сіли рівно всі, будь ласка,
бо прийшла у гості казка.
-
А яка казка, ви
дізнаєтесь, виконавши математичні завдання
II Оголошення теми, мети уроку
-
На нашому уроці ми
повторимо табличку «+» і «-« числа 2
-
Повторимо вивчені
типи задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць
-
Перевіримо вміння
креслити відрізки та розв'язувати нерівності
III Повторення
вивченого
1. Усний рахунок
-
Щоб справитися з
математичними завданнями, проведемо розминку на повторення таблиць «+» і «–»
числа 2
2. Виправ помилки (на дошці)
4+2>5 м 8+2=10 І 4-4+1 = 1 в
7-2=5 о 3+5=8 в
8+1=9 и
8+1<10 р 7+2=9 а
ч
8+2=10 о 4+6=10 н
9-1>7 з 5+2=7 о
- Отже, сніжинки
підказують назву казки «Мороз Іванович»
3. Робота в зошиті
Мандруємо казковим зимовим лісом і пишемо хвилинку
каліграфії
-
Яка цифра?
Розв'яжемо логічну задачу
-
Росло 4 ялинки, на
кожній по 6 гілок. На кожній гілці по 5 яблук. Ск. всього яблук
виросло?(0)
-
На гілці сиділо 6
горобців, підкрався кіт. Всі горобці полетіли. Скільки залишилось? (0).
-
Сидить Яцків,
ловить зайців. Як ще 1 спіймає, то ще 9 зостанеться, щоб було 10.
-
Скільки зайців
зловив Яцків? (0)
-
Що спільного в усіх
задачах? (0)
0
0 0 0 0 (показ написання)
- Де зустрічаємо 0? (на лінійці, в числі 10)
IV. Робота над
задачею
(Читаю казку)
- Про кого задача? Повторити умову (записую)
Р. - 7 р.
Л. - ?, на 2 р. старша Розв’язування
-
Скільки років
рукодільниці? -
якою дією? Чому?
-
Скільки років
ледарці? Відповідь
- Яке питання задачі - якою
буде відповідь?
(записують) 7 + 2 = 9 (р.) Відповідь 9 років.
-
Впустила відерце
-
Полізла в колодязь
Накреслимо відрізок
-
Пролізла умовно 8
см, а потім ще 2 см.
-
Скільки разом
пролізло?
-
Якою дією разом?
8+2= 10 см
Фізкультхвилинка
Пічка Спекла
– 6п.
Побачила Яблуньку У
пічці -?, на 1 менше
Завдання на яблуньках (вибирають
за рівнем)
Записують
у зошит
Порівняй
10-2+1= 4+1 5 7-7 1
10-1-1 = 3+3 5 8-2 6
8-2-2=
8-1+2=
4+2=
8+2=
7-2=
6-2=
Мороз Іванович наказав застелити ліжко
Намалювати геометричні фігури Робота в парах
(малюємо на дошці вірну відповідь)
V Закріплення
вивченого
- Мороз Іванович нагородив дівчинку відерцем, яке вона втратила і золотими
монетами ст. 55 Задача
(Читає завдання учень, а потім я)
(Складають задачу про сніжинки) (гроші, копійки)
Що значить зменшити на...?
Яку дію будете виконувати? Чому?
6-1=7 (к.)
Відповідь: 7 копійок.
VI Підсумок Гра «Мікрофон»
-
Яке прислів'я про
працю знаєте?
-
За свою роботу ви
також отримали нагороду, (роздаю монети)
-
Але знайте:
«зароблена копійка краще краденого карбованця".
-
Що повторили на
уроці?
Як збільшити чи
зменшити на 2?
| ||||||||||





0 коммент.:
Дописати коментар